Adobe Flash Dersleri 13(gotoAndPlay kullanımı)
Ekranda hiçbir hareket yokken butona basıldığında ekranda animasyonun oynamasını sağlamak için kullanılabilecek bir yöntemdir
- ActionScript 2.0 açılır
- İlk katman animasyon katmanı olacak. Bu katmanda ilk 20 kare boş bırakılır.(20. kareye "Insert Keyframe" yapılır)
- 20nci kareye bir top çizilip "Create Classic Tween"e basılarak bir motion tween oluşturulur
- 40ıncı kareye "Insert keyframe" yapılır ve topun 40. karede bulunacağı yer belirlenir
- Başta hareket etmesini istenmediği için 1. kareye stop kodu koyarak hareketi engellemek gerekir.
- 1inci kare seçilip "Actions" panelinden kod sayfası açılıp stop(); yazılır. Artık animasyon hiç başlamayacaktır.
- Yeni bir katman oluşturulur. Bu buton katmanı olacaktır
- Buton çizilir. Yazısı yazılır. Zemin ve yazı seçilip F8 ile "Convert to Symbol" ile "Button"a çevrilir. Bu butona 1. kareyi atlayıp direk 20. kareden animasyonu başlatıcı görevi yapacaktır
- Önce sahneye sonra butona tıklanıp "Actions" panelinden butonun içine kod yazma ekranı açılır
on(release){
gotoAndPlay(20);
}
Bu kodun manası "20. kareye git ve oynat"tır
Aynı uygulamayı movie clip için yapmak için ise:
- ActionScript 2.0 açılır
- Rectangle tool ile sahneye bir alan çizilir
- F8 tuşu ile veya "Convert to Symbol" ile bu alan "movie clip"e çevrilir
- Nesne seçilip "Properties" panelinden "Instance Name"e istenilen ad verilir(kesin yapılmalıdır)
- Movie clipe çift tıklanarak içine girilir
- İçindeki katmana bir tane top çizilir
- 1inci karede "Create Classic Tween" yapılır ve 20. karede "Insert Keyframe" yapılır
- Tekrar Scene1'e gelinir.(Movie Clip'in dışına çıkılır)
- Önceki derslerdeki gibi 2 tane buton oluşturulur.(Oynat ve durdur.)
Oynat butonu kodu:
on(release){
_root.tur.play();
}
Durdur butonu kodu:
on(release){
_root.tur.stop();
}