Adobe Flash Dersleri 14(Tıklama ile resim açma-gotoAndStop kullanımı)
Butona tıklandığında resmin açılmasını sağlamak için kullanılan yöntemdir
- ActionScript 2.0 açılır
- Her resim için bir katman kullanacağız
- 1inci resmin katmanında 10. kareye "Insert Keyframe" yapılır
- İlk resim sahneye import edilir
- Yeni bir katman açılır
- Bunda da 15. kareye "Insert Keyframe" yapılır
- Resim 15. kareye import edilir
- Yeni bir katman açılır
- Bunda da 20. kareye "Insert Keyframe" yapılır
- Resim 20. kareye import edilir
- Şu an resimler slayt gösterisi şeklinde otomatik olarak hareket eder ki ctrl+enter yapıldığında bu görülebilir
- Bunu kontrol altına almak için 1. katmanın 1. karesine gelinip "Actions-Frame" panelinden kod kısmına stop(); yazılır. Böylece artık slayt gösterisi yerine sadece ilk resim ekranda görünür
- Yeni bir katman oluşturulur. Buraya butonlar yapılacaktır
- Butonlar oluşturulur
- 3 resim için 3 ayrı buton oluşturulur(önceki derslerde yapımı ayrıntılı anlatılmıştı)
- Butonlar oluşturulduktan sonra her birine kod yazılır. Önce sahneye sonra butona bir kez tıklanıp "Actions" panelinden kod kısmı açılır. Yazılacak kodlar şu şekildedir:
1.buton için:
on(release){
gotoAndStop(10);
}
2.buton için:
on(release){
gotoAndStop(15);
}
3.buton için:
on(release){
gotoAndStop(20);
}
gotoAndStop kodunun manası, içinde yollanan parametredeki kareye git orda durdur.